Royal Canin

Over Royal Canin

Kennis van en Respect voor het Dier

Het respecteren van een dier begint met de kennis over het dier. Royal Canin loopt qua kennis voorop, onder meer dankzij de dagelijkse contacten met fokkers en dierenartsen die gespecialiseerd zijn in de voedingsleer. Maar ook dankzij de eigen waarnemingen van wetenschappelijke medewerkers aan het Onderzoeksinstituut van Royal Canin. Dankzij deze grondige werkwijze is Royal Canin de voorloper op het gebied van voeding. Royal Canin verspreidt deze kennis door middel van naslagwerken als de Encyclopedieën van de Hond en de Kat, praktische gidsen over fokken, opvoeden, ziekten en het boekje over voedingsstoffen, welke terug te vinden is in de voedingsbibliotheek elders op deze website.

Al meer dan 40 jaar leeft Royal Canin de fundamentele principes na. Royal Canin gaat uit van de anatomische en fysiologische bijzonderheden van de hond en kat. Hiermee staat de hond en kat centraal en respecteert Royal Canin hun werkelijke nutritionele behoeften. Royal Canin past als zodanig haar voeding optimaal aan. Pas in 2e instantie wordt gekeken naar wat de honden- en kattenbezitter belangrijk vindt.

Royal Canin is in 1967 opgericht door een dierenarts in Frankrijk. Het hoofdkantoor en de campus met kennels en catteries is dan ook gevestigd in Zuid-Frankrijk.

Onbetwistbare pionier op het gebied van gezonde voeding

Al meer dan 40 jaar is de opvatting over de voeding van Royal Canin helder, dankzij een onafgebroken trouw aan de principes: "Kennis en Respect". Sinds de oprichting in 1967 van Royal Canin hebben de dierenartsen en voedingsspecialisten grote vooruitgang geboekt op het gebied van honden- en kattenvoeding. Hieronder een overzicht met een aantal belangrijke ontwikkelingen van deze vernieuwingen.

1967 Opgericht door een dierenarts
Geëxpandeerde brok
1980 Introductie AGR, voeding speciaal voor grote rassen
1988 Introductie Felistar / Canistar (veterinaire markt)
1990 Introductie Royal Canin RCCI (dierenspeciaalzaak)
1997 Introductie Royal Canin Feline Nutrition (dierenspeciaalzaak)
Introductie Royal Canin Size concept: Voeding op maat
2001 Introductie V-DIET: 13 nieuwe dieetproducten
2003 Introductie Feline Breed Nutrition
Introductie Nieuw Veterinair assortiment (Waltham en Royal Canin bundelen de wetenschappelijke expertises)
Introductie Canine Health Nutrition en Size Health Nutrition German Shepherd 24 en Labrador Retriever 30
2004 Size Nutrition wordt Size Health Nutrition
2005 Feline Nutrition wordt Feline Health Nutrition
2006 Introductie Felinotechnic Health Nutrition
Introductie Skin Support Diet
Introductie Size Health Nutrition Exclusive Proteins
2007 Introductie Neutered Cat natvoedingen
Introductie Feline Care Nutrition

Dier gaat voor de baas

De hele bedrijfsvoering van Royal Canin is gebaseerd op het principe "het dier gaat voor het baasje", waarbij de kat en de hond gezien worden als de primaire klanten van Royal Canin. Dit heeft tot resultaat:

  • Geen consumentenonderzoek, maar een studie ten behoeve van het dier
  • Verbeteren van onze kennis van de hond en de kat
  • Ontwikkelen van producten die naadloos aansluiten op de werkelijke nutritionele behoeften van het dier
  • Vermijden van antropomorfisme (naar menselijk voorbeeld).
  • Via dierenartsen, fokkers en de gespecialiseerde detailhandel kunnen we de technische boodschap uitleggen.

Kennis en respect worden meer dan een slogan. Het is de Royal Canin levensvisie die leidt tot een optimaal samenwerkingsverband met liefhebbers en experts van honden en katten.

Het concept Voeding / Gezondheid

Tegenwoordig is voeden niet meer het eenvoudig aanbieden van de nodige voedingsstoffen voor de behoeften van hond en kat, het is ook bijdragen aan hun welzijn en hun levensduur. Vanaf de jaren 60 tot op heden kunnen we verschillende stadia onderscheiden:

Voor 1980 Voeding enkel om te voeden
Vanaf 1980 Het begin van "verantwoorde voeding":
  • Energievoorziening
  • 2 criteria: de leeftijd en activiteit van het dier
Vanaf 1997 Het ontstaan van het concept Voeding / Gezondheid:
  • Voeden is voorkomen
  • Voeden is ook verzorgen
Royal Canin neemt hiervoor 4 criteria in acht:
de leeftijd en activiteit van het dier, maar ook het ras en zijn lichamelijke conditie
In 2004 Het zwaartepunt wordt verlegd naar wat voeding voor de gezondheid van het dier kan betekenen.

Gespecialiseerde verkooppunten en deskundigen

De strategie van Royal Canin is geheel gewijd aan het versterken van de exclusieve relatie met de drie voornaamste afnemers groepen:

  • dierenartsen,
  • fokkers,
  • gespecialiseerde verkooppunten.

Royal Canin streeft ernaar hun behoeften te begrijpen, hun cultuur te delen, en steeds op hun ervaring te steunen. Centraal in de Royal Canin strategie staan een aantal punten:

  • Specialistische, innovatieve producten ("op maat" gemaakt voor specifieke voedingsbehoeften).
  • Exclusieve assortimenten.
  • Deskundig advies door dierenartsen, fokkers en gespecialiseerde verkooppunten.

Deze waarden bepalen de autoriteit van het Royal Canin merk.